בעל עסק יקר, חודש מלא שאתה נותן שירות מכל הלב ללקוחות הכי מורכבים שלך. אתה באמת מאמין שהעבודה שלך היא שליחות. אתה מתאמץ, מקדם תהליכים, מזיע, עובד. מקבל פידבקים טובים וההרגשה פשוט נ-ה-ד-ר-ת! והינה הגיע הרגע המיוחל... סוף החודש ואתה מנפיק חשבונית ללקוח שלך.
שולח דרך המערכת, טוב בכל זאת.. לא נעים להגיש לו חשבונית באופן פרונטלי.
שלא יחשוב שכסף מניע אותך, רחמנא ליצלן.
שלחת חשבונית? אז שלחת...
מתקשר בחששות גדולים לאחר מספר ימי עיכוב ושואל בהיסוס את מנהלת החשבונות היכן זה עומד. היא עונה שהחשבונית בסבב אישורים. צריך לקבל אישור לשלם לך. כמה זמן זה ייקח? לא ממש ברור ואין צפי. דורשים ממך רבות לעמוד באחריותך כנותן שירות ואם לא עמדת ברמת האיכות או SLA, ייתכן שתינזף וכך יש לך חשש מתמשך להישרדות מערכת היחסים עם הלקוח.
אבל כשצריך לשלם... יש לכולם זמן לבדוק.
אדון בעל עסק,
חשבונית היא לא המלצה! חשבונית היא דרישה לתשלום!
ובכל זאת, ישנם לקוחות רבים שלא ישלמו בזמן או לא ישלמו בכלל ובכדי לא לאבד את הקשר העסקי מולם, הרבה פעמים אתה מוותר ונותן להם לנהל את הסיטואציה.
ההמלצה הטובה ביותר שאני יכולה להמליץ לך היא לתת לנציג/ת גביה חיצוני מטעמך לנהל את ענייני הגביה בעסק שלך.
מישהו שיהיה מספיק נעים כדי שהלקוח ירגיש שהפניה אליו היא שירותית ולא מעוררת אנטגוניזם. ומצד שני, מספיק אסרטיבי בכדי שהלקוח יבין שחשבונית היא לא עניין של פרשנות. חשבונית היא דרישה חד משמעית לשלם ולבצע את האקט במועד.
בשירותי גביה חיצוניים יש יתרונות רבים. כמו כן, הלקוח ירגיש שאתה מתיימר להתעסק בעבודה עצמה, בפעילות הליבה שאתה מבצע מולו וזה הערך העליון שלך.
נשארת ממלכתי בעיניו וסמכותי כאחד. את נושא הגביה תשאיר למישהו מוסמך. הוא כבר ידע לעשות את העבודה בקצב הנכון, בטון הנכון ובאופן שלא יזיק לעסק שלך.
התעוררו לכם שאלות?
אנחנו פה בשבילכם תמיד!
השמת איכות | שירותי משרד מצטיינים לעסקים צומחים
Comments